Korduma kippuvad küsimused

AZZZA

Miks „AZZZA“?

Sest me otsime üles kõige vingemad asjad, mille kohta saaks öelda „assa mait!“. 😉

Kes me oleme?

Me tahame, et omanäolised, armastusega ja suure rõõmuga tehtud tooted ja teenused jõuaksid suurema hulga klientideni ning sellega toetada meie mikro- ja väikeettevõtteid; neid ettevõtlikke inimesi, kes on kätte võtnud ja teinud oma asja.

Azzza-st leiad Eesti isetegijate kvaliteetse loomingu. Siin on kvaliteetsed hingega tehtud asjad ühes kohas koos. AZZZA on võimalus kokku viia inimesed, kes loovad, ja inimesed, kes seda loomingut naudivad.

Lisaks eelnevale soovime pakkuda inspiratsiooni kõigile neile, kel olemas idee, kuid pole veel julgenud ise alustada oma asjaga.

Miks me oleme?

Eestis on palju vingeid tooteid, millest teavad vaid vähesed.

  • Me tahame seda muuta - me kogume kokku Eesti parimad isetegijad ja tutvustame neid ja nende tooteid laiemale ringile.

Tihti eelistatakse odavat masstoodet unikaalsemale käsitöötootele.

Käsitööks peetakse tihti midagi vallast “kindad ja sallid”. Muu vastu ei osata teadmatusest huvi tunda. 

  • Meie näitame, et käsitöö valdkonnas leiab palju erinevaid, huvitavaid ja põnevaid tooteid. Seetõttu, räägime tihti “isetehtud” asjadest. Armastame ka ilusat disaini ja häid mõtteid, mis vahel on efektiivsemaks muudetud tavapärase “käsitöö” alla mittekäivatel meetoditel.

Suured kaubanduskeskused ja sealsed suurte kettide poed on muutnud valikuvõimalused etteaimatavateks ja üheülbaliseks.

  • Meie poe valik on erilisem - siin on koos palju väikseid tegijaid - kõigil oma tegu ja nägu. See annab võimaluse leida midagi unikaalset ja isikupärast - sellist, mida teistel ei ole.

Toode

Milliseid tooteid ootame?

Me tahame oma lehel näha neid asju,

  • mille sisse on valmimise protsessis poetatud kübeke tootja enda hinge;
  • millest õhkub armastust ja hoolt;
  • mis panevad silmad põlema nii meil, müüjal kui  ostjal;
  • mis on tehtud suure rõõmuga, aga hoolikalt ja kvaliteetselt – ostja heaolu peale mõeldes;
  • millel on oma nägu ja lugu;
  • mis on valminud meie oma armsa Eesti isetegijate käte all.
Millistele nõuetele tooted vastama peavad?

E-poes müües peavad müüjal toote müügiks olemas olema kõik seadusega nõutud load ja kooskõlastused. Seega enne, kui sa tuled müüjaks, kontrolli, kas oled teadlik, millised nõuded sinu tootele kehtivad ja kas sul on vajalikud dokumendid korras.

Mul on väga personaliseeritud toode – kas see ka sobib poodi müüki?

See ei ole takistuseks! 😉

Väljakujunenud toodet on ehk veidi kergem müüa ja ülesse laadida, kuid kõige põnevamad on need tooted, mille klient saab ise kokku panna. Kindlasti leiame mingid omadused, mille kirjeldamisel klient saab valikuvõimalused variantide vahel teha meie lehel ning tootja saab keskenduda toote tegemisele.

Oleks hea kui toote saaks taandada mingitele kirjeldatavatele omadustele, mis moodustavad nn baastoote. Baastootele saab juba nii hinda muutmata lisada üksikuid omadusi juurde (nt tikkida nimi) kui ka hinda muutes lisada detaile (nt anda igale muudetavale omadusele oma hind, mis siis koguhinnale lisatakse).

Meie lehel on võimalik ostjal kõik valikud ära teha vastavatest rippmenüüdest ning Sinuni jõuab konkreetne tellimus.

Mis täpselt ühe või teise toote puhul töötab, tuleb meil omavahel kokku leppida ja kirja panna.  Lühidalt - leiame koos võimaluse! 😉

Kui seda tüüpi toodet juba müüte – kas ka minu tooted on oodatud?

Kui Sa usud enda tootesse ja Su silmad lähevad õhinast põlema, sest Sul on nii äge toode, siis usume sellesse ka meie. Aus konkurents on turule alati ainult hea. 😉

Aga kuidas on toodete piltidega? Kas on mingid kriteeriumid?

Ootame, et toote pildid oleks tehtud hea tava kohaselt ning toodet esile tuues. Ilus asi peab pildil saama ka vääriliselt koheldud. 😉

(Loe ka meie artiklit, kuidas lihtsate vahenditega teha valmis toote pildid).

Kas kõikidest värvidest peab olema valmis toote pilt?

Oluline on, et olemas on vähemalt paar pilti valmistootest. See on miinimum.

Kuid pea meeles - selleks, et ostja ostma panna, peab andma talle tootest võimalikult hea ja tõese pildi. Seetõttu on oluline, et piltidel oleks võimalikult palju näha - erinevad detailid, värvide valik, toode erinevate nurkade alt.  Mõtle, miks peaks potentsiaalne ostja valima sinu tehtud punase mütsi, kui ta ei näe kuskilt, mis tooni punasega tegu on? Füüsilisest poest ei osta sa ju ka kinnisilmi asju. 😉

Kui toote üks olulisemaid tunnuseid on see, et seda on võimalik paljudes detailides isikupärastada vastavalt kliendi soovile, siis loomulikult pole võimalik kõikidest võimalikest variantidest pilti pakkuda. Sellisel juhul mõtle, mis on sinu jaoks ostjana oluline ja leia enda tootele sobiv piltide kombinatsioon.

Müüja

Kuidas saada AZZZA e-poes müüjaks?

Meil müümiseks saada enda soov klienditugi@azzza.ee või liitu siin: /muujaks-registreerimine/

Kas ma pean AZZZA-s müümiseks olema juriidiline isik?

Võid olla, aga ei pea. Kuid oluline on teada, et eraisikud vastutavad ise kõikide maksude maksmise eest. Lisaks tasub teada, mis hetkest võib taolist tegevust tõlgendada kui ettevõtlust, ning millised maksud sellisel juhul lisanduvad.

NB! Alates 2019. aastast on ettevõtlusega võimalik tegeleda ka eraisikuna.  Selleks tuleb luua ettevõtluskonto. Uuri lähemalt: https://www.emta.ee/et/eraklient/tulu-deklareerimine/fuusilise-isiku-ettevotlustulu-lihtsustatud-maksustamine

Eraisiku kohustuse kohta tulult makse maksta võid lugeda ka siit: https://sobranna.postimees.ee/5902485/mta-selgitab-kas-toesti-peab-iga-sobrale-muudud-hoidise-pealt-maksma-tulumaksu

Millised on müüja õigused ja kohustused?

Müüjate õigustest ja kohustustest saab lugeda lepingust, mille saadame peale esimest kontakti.

Igaüks võib saata päringu meie poes müüjaks hakkamiseks, kuid me ei võta müüki päris igasuguseid asju - teeme valiku. Eesmärgiks on müüa armastusega tehtud, isikupäraseid ja kvaliteetseid käsitöö tooteid. Poodi asjade müüki andmine müüjale midagi ei maksa, vahendustasu võtame müügi pealt.

Kuidas saan Azzza blogisse artikli minust?

Meie blogist saab leida tutvustusi ägedatest isetegijatest ning abi mitmes eri valdkondades nagu näiteks mikroettevõtlus.

Kui oled huvitatud, et me ka Sinust kirjutaks, võta ühendust. Kõikidest meie müüjatest teeme kindlasti postituse! 😉

Miks me peaksime lisaks enda e-poele ja Facebooki poele panema oma tooted teie poodi müügile?

Meie kaudu on võimalik jõuda ka nende klientideni, kes esialgu tulevad meie lehel teist sorti toodet otsima või hoopis blogipostitust lugema - nendeni kes varem ehk Sinu tootest ei teagi. Meie leht on ägedate toodete avastamiseks.

Ka lisareklaam kulub alati ära. 😉

E-poe keskkond

Kuidas tooted AZZZA lehele jõuavad – kas pean need ise lisama?

Kui oleme müüjalt saanud kogu vajamineva info, lisab meie assistent tooted AZZZA e-poodi ning need muutuvad kõigile nähtavaks ja ostetavaks.

Kuidas teavitatakse tellimuse saabumisest?

Kui toimub ost, saabub Sulle 1 tööpäeva jooksul sellest teavitav e-mail, kus on kõik tellimuse elluviimiseks vajalik informatsioon olemas.

Kuidas toimub arvete esitamine?

AZZZA esitab ostjale arve tellimuse järel ja ostu eest raha laekub AZZZAle.

Sinuga arveldamiseks on kaks varianti - kas iga ostuga või koondarvena.

Kui iga ostuga, siis esitad tellimuse saamisel kohe meile 50% summale arve ja peale ostu tagastustähtaja lõppu (vt ka tagastustähtaja erandid) teisele 50%le. Meie esitame koos tellimusega kohe ka komisjonitasu arve ning tasaarveldame selle Sinu esimesest arvest.

Kui aga lepime kokku koondarvetega arveldamise, siis saadame iga kuu lõpus Sulle koondarve kõigi eelmisel kuul toimunud müükide kohta. Sina aga saadad meile:

  • täies mahus arve kõigi eelmisel kuul toimunud müükide kohta, mille tagastustähtaeg on möödas;
  • 50% ulatuses arve kõigi müükide kohta, mille esimene pool sai eelmise arvega arveldatud ja nüüd on tagastustähtaeg möödunud;
  • 50% ulatuses arve kõigi müükide kohta, mille tagastustähtaeg ei ole veel kätte jõudnud.
Mida tähendab sõna „Komisjonimüük“?

Komisjonimüük seostub kõnekeeles eelkõige kasutatud asjade müügiga, kuid meie ei müü kasutatud asju. Juriidilises keeles on sellel teine tähendus - komisjonimüük on igasugune müük, kus üks isik müüb teise isiku eest tema kaupa ja kauba omanik maksab selle müügi eest komisjonitasu. See on kõigi detailidega kirjas Võlaõigusseaduses peatükis 39 "Komisjonileping".

Praegu küsin enne toote välja saatmist kliendilt üle, kas kõik on nii nagu ta soovis. Kas kliendiga otse suhtlemine on võimalik ka AZZZA e-poe kaudu müües?

Müüja saab tellimuse täitmiseks ja toote saatmiseks kliendi telefoninumbri ja e-posti aadressi. Seega on vajadusel võimalik kliendi käest vajalik info üle küsida.

Siiski loodame teha tellimise meie lehelt niivõrd lihtsaks, et selline vajadus oleks minimaalne.

Kuidas toimub AZZZA e-poest tellimine?

AZZZA veebipood ei erine oluliselt teistest e-poodidest. Klient valib tooted ostukorvi. Iga toote kohta valib ka saatmisvõimaluse. Ostukorv arvestab saatmisvõimaluse eest vastava summa juurde. Kui klient tellib ühe tootja käest mitu eset ning müüja ütleb, et need saab saata ühe pakina, saab klient ülejäänud saatmisele kulunud raha tagasi.

Tarne

Kuidas toimub toodete kohaletoimetamine?

Kohaletoimetamise eest vastutab müüja. Meie anname selleks kõikvõimaliku vajaliku info. Klient tasub kohaletoomise eest ostmisel ja meie maksame selle summa edasi müüjale vastavalt arvele.

Kas inimene saab ostetud toote tagasi ka saata?

Tagasisaatmise õigus on seadusest tulenev ning kehtib kõikide toodete puhul välja arvatud erandid. Need leiad AZZZA kasutustingimustest.  

Kuidas panna paika sobiv tarneaeg?

Tarneaegade pikkust me ei dikteeri – tingimus on, et need peavad tõele vastama. Tarneaja pikkus on südametunnistuse, võimaluste ja toote eripära küsimus. Valmistoodetel väiksem, eritellimusega tehtavatel toodetel pikem. Ei taha, et klient asju ebamõistlikult kaua ootama peaks. Tänapäeva kiires maailmas tahetakse kõike ruttu kätte saada.

Mõistame, et kvaliteetasjade loomine võtab aega ning kui endal kohe olemas tooteid ei ole, siis tuleb loomulikult arvestada kliendil ka ooteperioodiga. Toote kirjelduses peab olema kindlasti kirjas, mis eeldatav minimaalne ja maksimaalne tarneaeg ostjale on, et ta teaks sellega arvestada.

Milliseid tarnevõimalusi AZZZA e-pood lubab?

Meie e-poes on toote müümisel  võimalikud tarne valikud pakiautomaati saatmine (Omniva, Itella), ise järeletulemine (mingile aadressile), kuller. Müüja ütleb, milliseid tarnevõimalusi saab ta pakkuda ja need lisatakse tema tootele.

Kas saadate tellimusi ka välisriikidesse?

Hetkel mitte, kuid tulevikus me seda võimalust ei välista.

Leping

Kui ma allkirjastan lepingu, milline on edaspidine asjade käik? Kui kiiresti pean AZZZAle oma toodete kohta info edastama? Kas see maksab mulle midagi?

Hindame kvaliteeti üle kvantiteedi. Leping otseselt ei kohusta mingi perioodi jooksul tooteid andma, kuid mida rutem saad info kokku kogutud, seda rutem on võimalik ka kliendil seda meie lehelt ülesse leida. 😉 Samuti ei kaasne ühtegi kulutust lepingu olemasoluga – komisjonitasu küsime, kui on toimunud müük.

Kui palju maksab mulle, kui Azzza minu asju vahendab ostjateni?

Meile asjade müüki andmisest Sa kuidagi ei kaota - klient maksab Sinu eest komisjonitasu. Sina ütled, kui palju soovid, et Sulle alles jääks. Meie paneme Sulle jäävale osale juurde 20%+0,30 € suuruse komisjonitasu (vastavalt lepingule arvutame komisjonitasu poes olevast hinnast).

Meile maksmine toimub alles siis, kui on toimunud ost. Kui ei ole momendil ühtegi ostu - ei ole ka meie lepingust ühtegi otsest kulu.

Lepingus on punkt, et minu poolt Azzza e-poes pakutava kauba hind ei tohi olla suurem, kui minu hind sama kauba eest muudes võrreldavates kanalites - mida see tähendab?

Jah, selline punkt on lepingus olemas. See punkt tähendab et AZZZAga võrreldavates kanalites ei tohi hind olla erinev. Võrreldavateks kanaliteks loeme teisi kanaleid, mis erinevate müüjate toodete vahendamisega tegelevad - nt  osta.ee, astri.ee jmt. Oma poes võid aga oma tooteid ka teistsuguse hinnaga müüa. 🙂

Lepingusse süvenemine võtab aega ja ma ei ole harjunud juriidilise keele lugemisega. Mis need keerulised laused kõik tähendavad?

Kui vajate abi lepingu mõistmisel, saame leppida kokku aja, kus me vaatame koos selle üle. Võta ühendust meie klienditoega klienditugi@azzza.ee

Millise aja tagant toimub arvete koostamine?

Pakume erinevaid lahendusi. Kõige tihedamini peale iga toote ostu - kohe pool ja taganemisõiguse möödudes teine pool.  Samuti on võimalik koondarve võimalus 1-2x kuus eelmises perioodi tellimuste eest, mille taganemisõigus on möödas.

Ma ei leidnud oma küsimusele vastust…

Kui sa ei leidnud siit oma küsimusele vastust, siis aitab meie klienditugi Sind rõõmuga. Võta ühendust klienditugi@azzza.ee või kirjuta meile kontaktivormi kaudu.