Postitatud Lisa kommentaar

Tootepiltide tegemine käepäraste vahenditega

Tooted on olemas, aga pole vahendeid fotograafi kutsuda ega aega spetsiaalseid töövahendeid kokku panema või ehitama hakata. Kas tootefotod jäävadki tegemata? Rahuldavad pildid saad ka käepäraseid vahendeid nupukalt kasutades ja mõningaid põhitõdesid meeles pidades.

All pildil on näha võtteplats, kus on tehtud pildid, mida blogipostituse päises näha võib.

Ettevalmistused pildistamiseks

Vahendid, mida lihtsate fotode tegemiseks vajad, on sellised:

  • mobiil
  • päevavalgus
  • valge või helehall taust
  • valgust peegeldav alus
  • pildistatavad tooted

Töökoha ettevalmistamine

Eeldame, et sul on teada, mida sa pildistama hakkad ning tooted ootavad reas fotokasilma. Nüüd on vaja leida sobiv koht pildistamiseks. Parimad loomulike värvidega pildid tulevad naturaalset valgust kasutades. Lihtsaim viis selleks on kasutada ära aknast tulev päevavalgus. Seega sobib pildistamiseks akna lähedal asuv hästi valgustatud paik.

Võttepaik on vaja ette valmistada selliselt, et:

  • ühest küljest langeb toodetele valgust aknast,
  • toote taha ja alla jääb midagi heledat ning
  • toote n-ö pimeda külje poole jääb piisavalt ruumi valguse peegeldamiseks.

Väiksematele asjadele saad võttekoha ülesse panna otse aknalauale või akna kõrvale asetatud toolile. Suuremate asjade puhul tuleb veidi rohkem vaeva näha ja loomingulisem olla.

Enamus siinse postituse pilte on tehtud sellisel võtteplatsil nagu alumisel pildil näha võib 🙂

Valgel linal akna all on kaelakee

Tausta valik

Jäta meelde, et mida vähem taust pilku köidab seda parem. Seega igasugused värvikirevad või mustrilise tekstuuriga paberid, kangad jne jäägu muudeks puhkudeks. Hästi sobivad neutraalsed värvid (nt valge, helehall) ning siledad pinnad. Lisaks kipub tausta värv ka toote värve mõjutama või seda kuidas meie neid näeme. Seda on hästi näha allolevatel piltidel, kus paremal pildil on kaelakee värv originaalilähedane, kuid vasakul pildil palju sinisem.

Kaelakee heledal taustal

Kui toode ise on hästi hele, siis tasub katsetada erinevate hallide-beežide toonidega.

Kui ei tule pähe, mida taustana kasutada, siis siin mõned näited inspiratsiooniks:

  • sirgeks triigitud voodi- või laudlina
  • tapeedirulli tagumine külg
  • suurem joonistuspaber
  • küpsetuspaber
  • plakati tagumine külg
  • valge sein, kapi külg, laua pind jne
  • ruloo
  • kile(kott)

NB! See nimekiri ei ole lõplik. Sobib kõik, mis on hele ja mustrilise tekstuurita.

Alus valguse peegeldamiseks

Hea tootefoto tunneb ära sellest, et toode on hästi valgustatud ja detailid on kenasti näha. Selleks, et ka meie lihtsate vahenditega tehtud tootefotol oleks varje vähem ja valgust rohkem, on meil vaja peegeldada aknast tulevat valgust toote aknast eemale jäävale küljele.

Valguse peegeldamiseks sobib nii paber kui kangas või ükskõik mis muu valgust hästi ja ühtlaselt peegeldav abivahend. Kui kasutad taustaks näiteks voodilina, siis võib piisata aknast eemal oleva külje üles tõstmisest ja sul ongi tootele rohkem valgust suunatud.

Võileiva piltidel on hästi näha valguse peegeldamise mõju. Vasak pilt on tehtud valgust peegeldamata. Paremal asuva pildi puhul on kasutatud peegeldamiseks tugevamale alusele kinnitatud valget joonistuspaberit.

Kaamera seaded

Nutitelefonide kaameras on praegu juba kõik üsna tublid. Kui sa kaamera seadetest väga midagi ei tea, siis muuda ära vaid üks asi. Keela välgu kasutamine. Eelpool oli juba juttu, et oluline on kasutada naturaalset valgust. Välk rikuks selle ära.

Välguga pilt Välguta pilt

Kui fotod lähevad veebi, siis ei ole mõtet neid ka väga suuri teha. Kahjuks mobiilid siin väga suuri valikuvõimalusi ei anna, nii et isegi kõige väiksema resolutsiooniga pildid on tegelikult suuremad kui otseselt vaja.

Juhul kui pildi suurus peaks muutuma pildi jagamisel probleemiks, võid uurida oma mobiili margile sobivaid pildi vähendamise rakendusi.

Mida pildistada? Kuidas pildistada?

Kui ettevalmistused on tehtud, siis on aeg sättida esimene toode kohale. Siit tuleb viimane tarkustera – vähem on rohkem. Mitte seda, et pilte tuleks vähe teha, vaid pigem seda, et pildil olgu vähe korraga ja asjakohased esemed.

Enamik pilte võiks sisaldada vaid toodet ennast erinevatest külgedest, suletult ja avatult, püsti ja pikali – olenevalt toote olemusest. Pildistada tuleks erinevatest külgedest ja erinevate nurkade alt. Oluline on, et toote omadused kenasti esile tuleksid ja ostja saab tootest tervikliku pildi.

Aga need ilusad pildid…

Nüüd võib tekkida küsimus, et paljud tootepildid ju ei ole heledal taustal ja seal on palju muudki kui toode ise ja need näevad ju nii ilusad välja…

Neid pilte mina ise tootepiltideks ei nimeta. Need on pigem reklaampildid ehk isu tekitamise pildid, kus luuakse kompositsioon tootest koos sobilike aksessuaaridega. Eesmärgiks on tekitada potentsiaalses ostjas soe ja positiivne emotsioon (nt verivorstid ja kaetud jõululaud, raamat ja aurav teetass, pall ja rõõmsameelsed lapsed sellega mängimas jne), mis meelitaks teda tootega lähemalt tutvuma. Nende piltide puhul kehtivad samuti oma reeglid. Kui valida vaid üks, siis minu jaoks on see selline: räägi vaatajale lugu, mis teda nii visuaalselt kui sisult köidaks.

Kui tootepildid valmis, siis võiks teha ka paar just sellist, lugu jutustavat pilti. Inspiratsiooniks olgu mõned pildid meie poes leitavatest toodetest.

Tüdruk Miisu Mütsiga

Lugu jutustavate piltide tegemine nõuab omaette artiklit (või lausa raamatut), sest see on väga suur valdkond. Seal ei ole enam ühte soovitust kõigele, sest valguse kasutamine või kompositsioon  oleneb su tootest ja loost, mida kasutada soovid. Valgus ja kompositsioon aga ei ole ainsad tehnilised ja kunstilised küljed, millele selliste piltide puhul mõelda tuleb.

Kui pildid tehtud…

Nüüd on meie mobiilis hunnik pilte toodetest. Edasi oleneb meie tegevus juba sellest, kuhu ja milleks täpselt me oma pildid tegime.

Kui me tahame Instagrami midagi jagada, siis seda saame otse oma telefonist teha ning vajadusel pilti toimetada Instagrami või telefoni enda pakutud tööriistatega. Kui teame, millist pilti kasutada tahame ja suuri muutusi ka teha pole vaja, siis enamikesse kohtadesse (nt facebook, wordpress, erinevad blogi- või pildikeskkonnad jne) pääseme ligi mobiiliga ning mingeid lisaliigutusi pole vaja teha.

Kui aga tunned, et tahad ikkagi detailsemalt oma pildid üle vaadata ja piltide valikusse rohkem süveneda? Siis tuleb pildid ilmselt mobiilist arvutisse või pilve laadida ja mõne fototöötlusprogrammi abi kasutada. Mida tavaliselt järeltöötlusena tehakse on kontrastsuse ja heleduse sättimine ning piltide suuruse vähendamine.

piparkoogid

Hea foto jaoks ei ole vaja palju

Tõmbame otsad kokku. Alati ei ole võimalik professionaali poole pöörduda või panna endale püsti peenem fotode tegemise nurk. Ei pruugi olla ka aega, et ehitada endale valguskaste või tellida naturaalset valgust andvaid pirne. See aga ei tähenda, et su tootefotod ei võiks kenad välja näha.

Abiks on neli sammu:

  1. Leia pildistamiseks koht, kuhu päevavalgus kenasti peale paistab.
  2. Säti tootele taustaks taha ja alla midagi heledat.
  3. Säti tooted paika.
  4. Peegelda aknast tulev valgus ka varjus olevale küljele.
  5. Ava mobiili kaamera ja pildista.

Kui toodet igast küljest tutvustavad fotod on tehtud, siis tasub ka kunstnik endast välja lasta ning teha paar isutekitamise pilti ja rääkida oma toote lugu. Pane toode sellesse keskkonda, kus tema kasutamine toimuma peaks, näita millised emotsioonid see toode ostja ellu tuua võiks, mida temaga teha saab. Jah, see on juba keerulisem ja siin oleks professionaalsest fotograafist palju abi, aga proovi ei keela keegi teha.

Fotode tegemiseks inspiratsiooni võid otsida ka meie e-poes ringi vaadates – mõtle, mis sinu jaoks ostjana toimida võiks ja kasuta seda teadmist oma fotode planeerimisel.

Mõnusat jõuluootust kõigile!

jõulukaardid

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

See veebileht kasutab spämmi vähendamiseks Akismetit. Uuri lähemalt, kuidas sinu komentaari andmeid töödeldakse.