Postitatud Lisa kommentaar

Tootepiltide tegemine käepäraste vahenditega

Tootepildi-tegemine-mobiiltelefoniga

Kui soovid oma tooteid müüa e-poes, siis on ülioluline tootefotode olemasolu. Kliendid teevad ostuotsuse pildi järgi, seega peab pilt olema kutsuv, tooma välja toote parimad küljed ja eripära. Väga hea toode võib jääda kliendil ostmata kehva tootepildi tõttu.
Kui Sul puuduvad piisavad vahendid fotograafi teenuse kasutamiseks, kas tootefotod jäävadki tegemata? Ära muretse!

Kasutades mobiiltelefoni ja käepäraseid vahendeid on võimalik teha alguses lihtsamad tootepildid ise valmis. Anname Sulle mõned nipid, mida kasutada, kui oled otsustanud esimesed tootefotod ise teha.

Vahendid, mida vajad lihtsa tootefoto tegemiseks:

  • mobiiltelefon
  • päevavalgus
  • valge või helehall taust
  • valguse peegeldi
  • toode
mida-vajad-kodus-tootepiltide-tegemiseks
Tootepiltide kodus tegemine – mida vajad. Pilt: Jaanika Talvistu.

Top 3, millele pead tootepiltide tegemisel tähelepanu pöörama:

  • Kasuta naturaalset valgust ehk pildista akna lähedal
  • Hoia taust puhas
  • Peegelda toote varjuküljele aknast tulevat valgust

Tootepiltide tegemine mobiiltelefoniga

Tänapäeval on mobiiltelefonide kaamerad juba piisavalt võimekad, et lihtsamate tootefotode tegemisega hakkama saada.
Mobiilitelefoni kaamera kasutamisel pane tähele:

  • Lülita kaamera välk välja! Välk võib pildi üle valgustada ja moonutada toote värvitoone.
  • Ära kasuta pildistamiseks telefoni esikaamerat! Tagakaamerat kasutades saad kvaliteetsemad fotod.
  • Ära kasuta zoom funktsiooni, see mõjutab samuti pildi kvaliteeti!
  • Veendu, et kaamera kasutab autofookust, et pildid oleksid teravad. Telefon reguleerib fookuse ise õigesse kohta, kui puudutad sõrmega seda osa ekraanil, kus toode asetseb.
  • Osad telefonid ilustavad ise pilte – vahest paremuse poole, vahest halvemaks. Hoia pildilt paistvatel värvidel silm peal ja vajadusel sukeldu oma telefoni kaamera seadetesse. Iseilustavad seaded on tavaliselt seotud stseenidega – näiteks pildistades toas õuna “nature” või “landscape” režiimis on tulemuseks rohelised toonid, mis mõjuvad ülemäära eredana. Ebaõnnestunud tootepilt, mis on tehtud kasutades mobiiltelefoni välku.
mobiili-välguga-tehtud-pilt
Mobiili välguga tehtud pilt. Pilt: Jaanika Talvistu.

Valgus

Kõige tähtsam tootepiltide tegemise juures on valgus. Parima loomuliku tulemuse saavutamiseks soovitame kasutada naturaalset ehk aknast tulevat päevavalgust. Sea fotonurk üles akna lähedusse, eelistades pilvisemat ilma. Otsene päikesevalgus ei ole hea, kuna tekivad teravad varjud ja ebavajalikud peegeldused. Päikesevalguse hajutamiseks võib kasutada õhukesi kardinaid või kleebi aknaklaasile küpsetuspaber (näidatud järgmisel pildil).

Toa lampide abil toote valgustamine ei ole hea mõte kuna nad võivad moonutada toote värve ja lõpptulemus ei jää tõetruu.

Sea fotonurk üles akna lähedale, et kasutada loomuliku tulemuse saamiseks naturaalset päevavalgust.

päikesevalguse-hajutamine-tootepiltide-tegemisel
Tootepiltide tegemisel päikesevalguse hajutamine. Pilt: Jaanika Talvistu.

Taust

Tootepildi puhul on oluline, et sinu toode tuleks esile. Parim valik selleks on võimalikult neutraalne taust. Mida vähem müra taustal, seda paremini toode tähelepanu saab.
Esialgu tee pildid valgel või helehallil taustal. Hiljem kui asi juba rohkem käpas, saad katsetada teisi taustu ja värve, et luua oma tootele põnevaid pilte lisaks.

Mõned näited, mida valge/helehalli taustana kasutada:

  • sirgeks triigitud voodi- või laudlina
  • tapeedirulli tagumine külg
  • suurem joonistuspaber
  • küpsetuspaber
  • plakati tagumine külg
  • valge sein, kapi külg, laua pind jne
  • ruloo NB! See nimekiri ei ole lõplik. Sobib kõik, mis on hele ja mustrilise tekstuurita.

    Pildil on kasutatud taustaks valget paberit, mis on asetatud akna lähedale tooli peale, et kasutada ära päevavalgust.
valge-tausta-kasutamine-tootepildi-tegemisel
Tootepiltide kodus tegemine – valge taust. Pilt: Jaanika Talvistu.
toode-heledal-taustal
Toode ühtsel taustal. Pilt: Jaanika Talvistu.
toode-kirjul-taustal
Sama toode kirjul taustal. Pilt: Jaanika Talvistu.

Kasutades pildistamiseks ühtlast tausta, saab toode kogu tähelepanu endale. Kirju taust mõjub mürasena.

Valguse peegeldamine

Hea tootefoto sõltub suuresti valgusest. Kasutades aknast langevat päevavalgust on toote üks külg kenasti valgustatud. Selleks, et toode oleks igast küljest ühtlasemalt valgustatud ja detailid esile toodud, on vaja valgust peegeldada. Tootefotode puhul on soovitatav kasutada valget peegeldit, mis hajutab valgust pehmemalt. Peegeldiks sobib nii valge paber kui kangas või ükskõik mis muu valgust hästi ja ühtlaselt peegeldav abivahend.

peegeldi-kasutamine-tootepiltide-tegemisel
Tootepiltide tegemine kodus – peegeldiga. Pilt: Jaanika Talvistu.
tootepilt-valguse-peegeldamisega
Tootepilt valguse peegeldamisega. Pilt: Jaanika Talvistu.
tootepilt-ilma-valguse-peegeldamiseta
Tootepilt ilma valguse peegeldamiseta. Pilt: Jaanika Talvistu.

Esimesel pildil on valgust peegeldatud, teisel pildil ei ole.

Toote varju täielik eemaldamine

Puhta ja ühtlase ilme saamiseks veebipoes võid proovida pildistada veidike tõstetud klaasi peal. See kaotab ära toote alla tekkivad varjud täielikult ja annab õhus hõljumise mulje.

See nipp sobib hästi väikestele asjadele nagu käevõrud ja kõrvarõngad, kus teinekord vari võib enda alla võtta pool kogu pildil olevast visuaalist.

Nii võid ka pildistada suuremaid asju, aga selleks oleks vaja suuremat klaasi ja õige nurga leidmine on raskem kuna klaas võib peegeldada toa lage või muud ümbritsevat.

Selleks aseta klaasitahvel (või pleksiklaasi tükk) käepärase toetuse peale – meie kasutasime tasse.

Lisa nipina võid tehtud pildi üles laadida mõnda online teenusesse, mis automaatselt su pildil tausta ära võtab. Meile meeldib kasutada näiteks https://www.remove.bg/ -d.

Pleksiklaas on asetatud veidi kõrgemale alumisest pinnast, toetuseks on kasutatud tasse.

Esimesel pildil on kasutatud pleksiklaasi abi, teine pilt on ilma pleksiklaasita.

pleksiklaasi-kasutamine-tootepiltide-tegemisel
Pleksiklaasi kasutamine kodus tootepiltide tegemisel. Pilt: Jaanika Talvistu.
Kuidas-saada-tootepilt-ilma-varjuta
Tootepilt kasutades pleksiklaasi toote all. Pilt: Jaanika Talvistu.
Tootepilt-varjuga
Tootepilt ilma toote all pleksiklaasi kasutamata. Pilt: Jaanika Talvistu.

Kuidas ja kui palju pildistada?

Kui ettevalmistused on tehtud, siis on aeg sättida esimene toode kohale. Siit tuleb viimane tarkustera – vähem on rohkem. Mitte seda, et pilte tuleks vähe teha, vaid pigem seda, et pildil olgu vähe korraga ja asjakohased esemed.

Enamik pilte võiks sisaldada vaid toodet ennast erinevatest külgedest, suletult ja avatult, püsti ja pikali – olenevalt toote olemusest. Pildistada tuleks erinevatest külgedest ja erinevate nurkade alt. Oluline on, et toote omadused kenasti esile tuleksid ja ostja saab tootest tervikliku pildi. Ära unusta teha ka detailipilte – lähedalt tehtud pilt, mis keskendub ühele kindlale toote omadusele.

Tootepiltide töötlus

Kui pildid on valmis, tuleks neid kindlasti veidi kohendada, kasutades telefonisiseseid pilditöötlus võimalusi või spetsiaalset mobiilirakendust. Tänapäeval on olemas ka tasuta allalaetavaid rakendusi, millega lihtsamaid sätteid pildi juures edukalt muuta saad. Näiteks on tasuta saadaval Snapseed.

Põhilised sätted, mida pildi juures on vajalik muuta:

  • Üldise valgustatuse (brightness/exposure) muutmine on enamus juhtudel kindlasti vajalik.
  • Kontrastsuse (contrast) lisamine.
  • Heleduste ja varjude (highlights/shadows) sättimine.
  • Ja lõpuks pildi õigesse mõõtu lõikamine, vastavalt vajadusele.

    NB! Ära muuda liiga palju. Toode peab jääma võimalikult tõetruu!

    Esimene pilt on muutmata kujul, teisel on põhilised sätted muudetud mobiilirakenduse abil.
Tootepiltide-töötlemine
Tootepiltide töötlemine – töötlusega pilt. Pilt: Jaanika Talvistu.
Tootepiltide-töötlemine
Tootepiltide töötlemine – töötluseta pilt. Pilt: Jaanika Talvistu.

Aga need ilusad pildid…

Nüüd võib tekkida küsimus, et paljud tootepildid ju ei ole heledal taustal ja seal on palju muudki kui toode ise ja need näevad ju nii ilusad välja…

Need on pigem reklaampildid ehk isu tekitamise pildid, kus luuakse kompositsioon tootest koos sobilike aksessuaaridega. Eesmärgiks on tekitada potentsiaalses ostjas soe ja positiivne emotsioon (nt verivorstid ja kaetud jõululaud, raamat ja aurav teetass, pall ja rõõmsameelsed lapsed sellega mängimas jne). Nende piltide puhul kehtivad samuti oma reeglid. Kui valida vaid üks, siis minu jaoks on see selline: räägi vaatajale lugu, mis teda nii visuaalselt kui sisult köidaks.

Hea tootefoto jaoks ei ole vaja palju

Tõmbame otsad kokku. Alati ei ole võimalik professionaali poole pöörduda või panna endale püsti peenem fotonurk. Ei pruugi olla ka aega, et ehitada endale valguskaste või tellida naturaalset valgust andvaid pirne. See aga ei tähenda, et su tootefotod ei võiks kenad välja näha.

Abiks on 5 sammu:

  1. Leia pildistamiseks koht, kuhu päevavalgus kenasti peale paistab.
  2. Säti tootele taustaks taha ja alla midagi heledat.
  3. Aseta toode paika.
  4. Peegelda aknast tulev valgus ka varjus olevale küljele.
  5. Ava mobiili kaamera ja pildista.

Kui toodet igast küljest tutvustavad fotod on tehtud, siis tasub ka kunstnik endast välja lasta ning teha paar isutekitamise pilti ja rääkida oma toote lugu. Pane toode sellesse keskkonda, kus tema kasutamine toimuma peaks. Näita fotoga, millised emotsioonid see toode ostja ellu tuua võiks. Jah, see on juba keerulisem ja siin oleks professionaalsest fotograafist palju abi, aga proovi ei keela keegi teha.

Fotode tegemiseks inspiratsiooni võid otsida ka meie e-poes ringi vaadates – mõtle, mis sinu jaoks ostjana toimida võiks ja kasuta seda teadmist oma fotode planeerimisel.

Kui lugesid jutu läbi ja ikka tundub nende piltide tegemine liiga keeruline või liiga suur ettevõtmine, siis artikli autor Jaanika Talvistu teeb selle sinu eest hea meelega ära.

PS! Azzza müüjatele on artikli autori Jaanika Talvistu juures tootepiltide tegemine -10%!

Kui sul oli artiklist kasu, näita seda klikkides südamel ja jaga muljeid kommentaarides. Ehk tead kedagi kellel samuti oleks vaja seda lugeda! 😉

PS! Antud versioon on eelmise artikli uus ja edasi arendatud versioon. Esialgse artikli autor on Hele-Riin Kutsar.

+7
1 Jagamisi
Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga

See veebileht kasutab spämmi vähendamiseks Akismetit. Uuri lähemalt, kuidas sinu komentaari andmeid töödeldakse.